KONA N nie jest zwykłym SUV-em – To jest N-SUV.
KONA N potrafi stworzona by pokonywać zakręty, zapewnia frajdę z szybkiej jazdy na torze połykając zakręty, a wszystko to bez uszczerbku dla wszechstronności SUV-a.
Hyundai KONA N jest napędzana 2,0-litrowym turbodoładowanym silnikiem GDI z 8-biegową przekładnią DCT typu mokrego. Tym samym KONA N jest drugim obork i30N modelem sub marki oferującym automatyczną skrzynię biegów w Europie.
Automatyczna dwu sprzęgłowa skrzynia biegów N DCT oferuje trzy ekskluzywne funkcje o wysokiej wydajności: N Power Shift (NPS), N Grin Shift (NGS) i N Track Sense Shift (NTS), z których wszystkie maksymalizują przyjemność z jazdy. Układ napędowy zapewnia maksymalną moc 280 KM, która potencjalnie osiąga nawet 290 KM przy N Grin Shift, oraz maksymalny moment obrotowy 392Nm co pozwala rozpędzić się od 0 do 100KM w 5,5 sekundy (przy umiejętnym wykorzystaniu procedury startu), a prędkość maksymalna N-SUV’a to 240Kkm/h.
Silnik oferuje tzw. flat power, co przedłuża maksymalną moc przy wysokich obrotach i poprawia przyspieszenie, zapewniając jeszcze więcej radości, czy to na drodze, czy na torze wyścigowym.
W przypadku KONA N, E-LSD (elektronicznie sterowane mechanizmy różnicowe o ograniczonym poślizgu) jest specjalnie dostrojony, aby odpowiednią przyczepność, dzięki czemu możesz swobodnie jeździć w każdych warunkach drogowych.
Wykraczając poza granice SUV-a
Aby SUV mógł wytrzymać ekstremalne warunki jazdy, mocna konstrukcja nadwozia ma kluczowe znaczenie. Konstrukcja nadwozia KONA N została wzmocniona dodatkowymi punktami spawania nadwozia i zmodyfikowaną strukturą pierścienia rozpórki, aby spełnić to oczekiwanie. Jednocześnie kute koła i lekkie aluminiowe przeguby dopełniają idealną geometrię wyczynowego SUV-a.
SUV do jazdy wyczynowej
Atakując zakręty, chcesz hamować jak najpóźniej. Z Kona N możesz hamować do granic możliwości, ponieważ jest wyposażony w ulepszoną technologię hamowania wstępnego, dzięki czemu jesteś bardziej pewny siebie na drodze. Materiał klocków hamulcowych o wysokim współczynniku tarcia oraz większe przednie i tylne tarcze pomagają zmaksymalizować wytrzymałość na ciepło.
KONA N zapewnia osiągi, które uzupełniają charakterystyczny sportowy design.
Atrapa chłodnicy z dedykowaną strukturą zawiera zarówno logo N, jak i przyciemniany chromowany emblemat Hyundaia.
Z tyłu wyróżnia się duży dwuskrzydłowy spojler dachowy który ma na celu zwiększać siła docisku, umożliwiająca bardziej stabilną jazdę z dużą prędkością w przypadku nadwozia typu SUV.
Z boku samochodu na pierwszym planie w koko wpadają czerwone listwy występujące wokół dolnej części nadwozia oraz 19-calowe lekkie kute koła z oponami Pirelli P-ZERO.
Wnętrze utrzymane w znanej już konwencji modeli N.
Specyficzne detale N, takie jak kierownica, niebieskie akcenty wykończenia tapicerki, gałka zmiany biegów, sportowe fotele i metalowe pedały nadają ton.
Wrażenia z jazdy jak w grze
Nowy 10-calowy system informacyjno-rozrywkowy i cyfrowy zestaw wskaźników zapewniają wrażenia z jazdy, jak podczas gry.
Nie zapomniano o najnowszych systemach poprawiających bezpieczeństwo podróżowania na co dzień
Zaawansowany system wspomagania kierowcy (ADAS) zapewnia bezpieczną i wygodną codzienną jazdę przez cały czas.
Samochód na swoim wyposażeniu posiada wszystkie możliwe systemy bezpieczeństwa dobrze znane z pozostałych modeli Hyundai znajdujących się obecnie w ofercie sieci dealerskiej takie jak: FCA / LKA / BCA / SEW / ISLW / DAW / HBA / SCC / LFA / RCCA / RVM / PDW.
Mapa toru N
Mapa toru N wskazuje dokładną lokalizację do celów nawigacyjnych podczas jazdy po torach, w oparciu o bazę danych torów wyścigowych z całego świata przechowywanych w AVN. Co więcej, automatycznie oblicza czas okrążenia.
Nowy Hyundai KONA N to „hot SUV”, którego wygląd wyraźnie świadczy o silnej prezencji i przyjemności z jazdy. Łączy w sobie nowoczesny design nowego modelu KONA z odważnymi i dynamicznymi elementami, charakterystycznymi dla modeli N. Przy długości 4215 mm, szerokości 1800 mm i wysokości 1565 mm, nowa KONA N jest o 10 mm dłuższa niż nowa KONA i tak samo długa, jak usportowiona wersja KONA N Line. Rozstaw osi wynosi 2600 mm i w porównaniu do wersji podstawowej pozostaje niezmieniony. Łącznie 361 litrów przestrzeni bagażowej umożliwia zapakowanie dużej ilości bagażu.
Model Hyundai KONA N dostępny jest już do zamówienia w salonie Nord Auto Hyundai Białystok, a jego ceny zaczynają się od 169 900 złotych brutto a dodatkowo możemy wyposażyć ją w jeden z pakietów Sport lub Luxury.
W skład kosztującego 9 900 złotych Pakiet Sport wchodzą fotele przednie sterowane elektrycznie, tapicerka skórzano-zamszowa N, fotele przednie i tylne podgrzewane, fotele przednie wentylowane, asystent monitorowania martwego pola (BCA), asystent ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCCA), inteligentne ostrzeganie o ograniczeniach prędkości (ISLW).
Pakiet Luxury zawiera elementy pakietu Sport, a także elektrycznie sterowane okno dachowe i tapicerkę skórzaną N, a jego cena wynosi 12 900 złotych.
*Tekst powstał w oparciu o materiały prasowe Hyundai Motor Company z wykorzystaniem oficjalnych zdjęć marketingowych Hyundai.
Szczegóły dotyczące modelu:
Marcin Kurowski
tel. 606 117 614
emial: m.kurowski@nordauto.com.pl