CIEKAWOSTKIHYUNDAI

Hyundai ELANTRA N tuż po prezentacji

Najbardziej zaawansowany i zrównoważony pierwszy sedan N

ELANTRA N jest napędzana silnikiem 2.0T -GDi, który wytwarza maksymalną moc 280 KM z chwilowym przyrostem do 290KM zapewnia przyśpieszenie od 0 do 100km.h w 5,3 sekundy.
Samochód oferowany jest z dwoma rodzajami przeniesienia napędu z 8-biegową automatyczna skrzynią DCT typu mokrego i 6-biegowej MT.
8-biegowa przekładnia DCT zapewnia trzy funkcje (NGS, NPS, NTS),
podczas gdy technologia dopasowywania obrotów jest stosowana w 6-biegowej MT, aby zmaksymalizować radość podczas redukcji biegów.
Idealny balans między samochodem wyścigowym , a rodzinnym środkiem transportu.

Hyundai ELANTRA idealnie spisuje się jako codzienny samochód rodzinny, a litera N zapewnia odpowiedni przyrost adrenaliny podczas jazdy wyścigowej po torze dzięki zastosowaniu szeregowi ulepszeń zaczerpniętych ze sportów samochodowych.


ELSD (elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu) Aktywnie rozdziela moment obrotowy między koła wewnętrzne i zewnętrzne podczas pokonywania zakrętów. Poprawia to dynamikę, umożliwia szybsze wychodzenie z zakrętów i minimalizuje podsterowność poprzez optymalizację poślizgu kół i przeniesienia ciężaru.
ECS Gen.2 (Elektronicznie sterowane zawieszenie) Różny zakres siły tłumienia w zależności od prędkości, reakcji kierowcy, warunków drogowych i trybów jazdy zapewnia lepszą jazdę i prowadzenie. Ta druga generacja ECS umożliwia najszerszy zakres ustawień zawieszenia, od ekstremalnych warunków na torze po rodzinną podróż.
Torque Feedback R-MDPS Poprawia spójność i precyzję kierowania w każdych warunkach jazdy dzięki solidnej logice sprzężenia zwrotnego momentu obrotowego, zapewniając bardziej precyzyjne sterowanie podczas pokonywania zakrętów.


Szersza opona ELANTRA N to pierwszy model N, który będzie oferowany na 19-calowych oponach Michelin Pilot Sport 4S 245/35. Te opony o wysokich osiągach są oferowane w standardzie, zapewniając doskonałą przyczepność na każdym etapie pokonywania zakrętów.
Podwójne tuleje kompozytowe są stosowane w celu zapewnienia komfortu jazdy i pewnego prowadzenia, odpowiednio w kierunku pionowym i poziomym. Jest to jeden z kluczowych czynników, który sprawia, że ​​ELANTRA N jest codziennym samochodem wyczynowym.

Inspirowany sportami motorowymi

Prawdziwe samochody o wysokich osiągach stworzone są do wyścigów.
Hyundai ELANTRA N to manifest doświadczeń w sportach motorowych.

Zintegrowana oś napędowa inspirowana samochodami rajdowymi WRC, wał napędowy, piasta koła i łożysko zostały wkomponowane w jedną zintegrowaną oś napędową. Jest to korzystne pod względem wytrzymałości na ekstremalne boczne przeciążenia, zmniejsza masę o 1,7 kg i redukcje hałas.
Rear Stiff Bar – Wieloprzegłubowa tylny belka usztywniająca w kształcie litery H zwiększa sztywność nadwozia o 29% w porównaniu do modelu bazowego. Co poprawia jazdę i prowadzenie w zakresie wyższych prędkości.
4-punktowy pierścień rozpórki Pochodzący z samochodów wyścigowych pierścień rozpórki został wzmocniony dodatkowym punktem połączenia. 4-punktowy pierścień amortyzatora ściśle łączy zawieszenie i nadwozie, poprawiając precyzję jazdy i obsługi.


Skuteczność hamowania jak żadna inna
Nawet najdrobniejszy szczegół został dopracowany, aby zmaksymalizować chłodzenie i responsywność hamulców.

Boczne wloty powietrza wywodzące się ze sportów motorowych, poprawiają skuteczność hamowania, umożliwiając przepływ powietrza bezpośrednio w kierunku hamulca, aby schłodzić ciepło wytwarzane podczas hamowania.
Otwory chłodzące w osłonie przeciwpyłowej – rozmiar osłony przeciwpyłowej został zminimalizowany i dodano otwory chłodzące tarcze hamulcową poprzez odpowiednie ukierunkowanie strumienia powietrza.
Większe tarcze hamulcowe – zwiększony rozmiar tarczy o 360 mm zwiększa wytrzymałość cieplną i skuteczność hamowania. Dzięki szerszej oponie skuteczność hamowania ELANTRA N plasuje się na szczycie swojej klasy.

Dostarczenie sportowych emocji za pomocą generatora dźwięku
N Sound Equalizer (NSE) – wpływa na zmysły w trakcie prowadzenia dźwiękiem wydechu N emitowanym przez wewnętrzne głośniki. Kierowcy mogą wybierać między trybem sportowym, wyczynowym i TCR, a nawet dostosować dźwięk pod swoje upodobania.

Niezaprzeczalny sportowy charakter


Zwinność i zręczność ELANTRA N wyróżniają się nawet na postoju.
Samochód wyróżnia się swą dynamiką dzięki zastosowaniu szeregu czarnym elementów o wysokim połysku takich jak przedni spojler, tylny dyfuzor czy lotka umieszczona na klapie bagażnika.

Wnętrze zorientowane na kierowcę


Przekonaj się, co to znaczy budować emocjonalną więź z samochodem.
Niska pozycja siedzenia w lekkich kubełkowych fotelach N i, które zamontowane są o 10 mm niżej, dzięki takiemu rozwiązaniu powstaje głębsze połączenie między kierowcą a pojazdem. Obniżony jest również ogólny środek ciężkości.
Przestronność na tylnych siedzeniach Kontynuując doskonałość modelu podstawowego, ELANTRA N może pochwalić się największą przestronnością na tylnych siedzeniach wśród swoich konkurentów.

Każdy kierowca ma prawo do zabawy na torze.


Aplikacja Hyundai N – zapisuje i analizuje każdy aspekt danych dotyczących jazdy, od prędkości, czasu okrążenia po przeciążenie i nie tylko. Pozwala także kierowcom porównywać osiągi z innymi, zapewniając możliwość nauki i rozwoju jako Nthusiast
Nowy system informacyjno-rozrywkowy Poprawia czytelność i widoczność różnych informacji dotyczących jazdy.
Pomaga również śledzić bieżącą lokalizację kierowcy na torze i automatycznie rejestruje czas okrążenia w czasie rzeczywistym.

Głównymi rynkami przeznaczenia modelu ELANTRA N są rodzimy rynek Korei Południowej oraz Ameryki Północnej.
Czy samochód będzie dostępny do zamówienia w europejskiej sieci dealerskiej Hyundai? Tego na dzień dzisiejszy nie wiemy.

Tekst powstał w oparciu o oficjalne materiały prasowe Hyundai Motor Company z wykorzystaniem zdjęć marketingowych.

Szczegóły:
Marcin Kurowski
tel. 606 117 614
m.kurowski@nordauto.com.pl

Proponowane

More in:CIEKAWOSTKI