Volkswagen ID.7 wejdzie na rynek już niebawem, ale warto zwrócić uwagę, że producent nie sugerował bezpośrednio, że ma zastąpić Passata w sensie modelu. Raczej chodziło o to, że ID.7 będzie oferował podobny poziom wygody, funkcjonalności i jakości, co Passat. Warto zauważyć, że Passat jest jednym z najbardziej ikonicznych modeli Volkswagena, który jest ceniony przez wiele pokoleń kierowców. Mimo że ID.7 nie jest bezpośrednim jego następcą, ani nie jest bezpośrednio porównywalny z Phaetonem czy Teslą, to nadal stanowi ciekawą propozycję dla kierowców, którzy szukają przestronnego i luksusowego samochodu elektrycznego. W rzeczywistości ID.7 bardziej przypomina Arteona niż Passata, szczególnie pod względem gabarytów. Także oba modele oferują podobny poziom luksusu i komfortu. ID.7 jest większy niż Passat, ale mniejszy niż Phaeton, więc można powiedzieć, że Volkswagen umieścił ten model pomiędzy dwoma innymi klasycznymi modelami.
Sprawdź aktualną ofertę jaką przygotował dla Ciebie Autoryzowany Serwis Volkswagena Nord Auto w Olsztynie. Do końca kwietnia 2023 r. „Wymiana oleju z kompletem filtrów aż 30% taniej”. Oferta dotyczy ceny części i usług.
Wnętrze i design w Volkswagenie ID.7
Volkswagen ID.7 elektryczny następca Passata został zaprojektowany tak, aby wyglądał i czuł się jak luksusowy pojazd, a w tym celu inżynierowie zadbali o wiele szczegółów, m.in. o reflektory, które są kluczowymi elementami designu Volkswagen ID.7, nadającymi mu dynamiki i elegancji oraz wpisującymi się w estetykę całego pojazdu. Są bardzo nowoczesne, mają charakterystyczny kształt, a dzięki temu, że reflektory tylne są połączone przez pas świateł, dodają ID.7 dużo elegancji i wyróżniają go na tle innych pojazdów. ID.7 Jest bardzo przestronny i oferuje dużą ilość miejsca dla pasażerów i bagażu. A to przede wszystkim dzięki jego rozstawowi osi, który wynosi prawie 3 metry. To pozwoliło na zaprojektowanie wnętrza, w którym pasażerowie zarówno na przednim, jak i tylnym siedzeniu mają dużo miejsca na nogi, a co za tym idzie, czują się wygodnie i swobodnie. Kabina jest zaprojektowana w minimalistycznym stylu, a panele dotykowe i cyfrowe wyświetlacze zapewniają intuicyjne i łatwe w obsłudze sterowanie funkcjami pojazdu. Tylne siedzenia w Volkswagenie ID.7 są naprawdę wyjątkowo przestronne, co odczuwa się w szczególności w trakcie dłuższych podróży. Dodatkowo, dzięki temu, że tylna kanapa jest regulowana, można dostosować jej położenie do swoich potrzeb, a nawet przesunąć ją o kilka centymetrów, żeby zyskać jeszcze więcej miejsca. Pojemność bagażnika w Volkswagenie ID.7 również zasługuje na uwagę, ponieważ wynosi 532 litry. To oznacza, że w tym pojeździe bez problemu pomieścimy wszystkie potrzebne nam rzeczy, zarówno na krótkie, jak i dłuższe podróże.
Wirtualny kokpit w ID.7 może wydawać się mały w porównaniu do tradycyjnych wskaźników, ale warto zauważyć, że jest to często spotykane rozwiązanie w nowoczesnych samochodach, a zwłaszcza w elektrycznych, gdzie większy nacisk kładzie się na ekran centralny. W ID.7 mamy przecież 12-calowy wyświetlacz multimedialny, który dominuje na desce rozdzielczej. Ważne jest, aby takie rozwiązania były czytelne i intuicyjne w obsłudze, a na to wciąż trudno odpowiedzieć bez dokładnego przetestowania samochodu na drodze. Wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością to ciekawe rozwiązanie, które pozwala na wyświetlanie kluczowych informacji bez odwracania uwagi od drogi. Dzięki temu kierowca może skupić się na prowadzeniu samochodu, a jednocześnie otrzymać ważne informacje w sposób bardziej ergonomiczny i bezpieczniejszy. To kolejny element, który sprawia, że ID.7 ma bardzo nowoczesne i zaawansowane technologicznie wnętrze.
Ekonomia i ergonomia
Zasięg jest jednym z kluczowych parametrów elektrycznych samochodów i wciąż stanowi wyzwanie dla producentów. Wydaje się, że Volkswagen stawia na jakość i innowacyjność, szczególnie w kontekście napędu elektrycznego. Pojazd ma być wyposażony w baterię o pojemności do 111 kWh, co pozwoli na przejechanie prawie 600 kilometrów na jednym ładowaniu. Volkswagen podaje, że z baterią o pojemności 86 kWh można przejechać do 595 km według normy WLTP, co jest wynikiem bardzo dobrym jak na samochód tej klasy. Rzeczywiście, te dane zapowiadają bardzo dobry zasięg ID.7, a zużycie energii rzędu 13 kWh/100 km jest bardzo efektywne.
Autoryzowany Serwis Volkswagena Nord Auto Olsztyn zaprasza do korzystania z infrastruktury ładowania samochodów hybrydowych i elektrycznych. Do Twojej dyspozycji mamy ładowarki na prąd stały (DC 22kW) i zmienny (AC 11 kW). Stacje są dostępne całodobowo. Operatorzy obsługujący naszą infrastrukturę ładowania to Greenway i Equay.