Volvo pozostaje jedną z najpopularniejszych marek z segmentu premium w Polsce.
Według danych Instytutu SAMAR, w ciągu dziewięciu miesięcy bieżącego roku zarejestrowano w naszym kraju 11 818 samochodów marki Volvo. Stanowi to wzrost o blisko 26% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Fakt ten zapewnia również Volvo 12,25% udziałów w rynku aut klasy premium. Klienci najchętniej wybierają model Volvo XC60, który odpowiada za blisko 38% wszystkich rejestracji.
Na przestrzeni roku Volvo zwiększyło udziały o 0,37% w porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku, co potwierdza rosnącą popularność marki wśród polskich kierowców. Wzrost sprzedaży zanotowano także we wrześniu i w porównaniu do sierpnia wyniósł on 44,42%.
Mocne trio Volvo na rynku SUV-ów
Wśród najchętniej wybieranych modeli Volvo bezkonkurencyjne pozostają SUV-y. Na Volvo XC60 zdecydowało się niemal 4,5 tys. klientów (ok. 38% całości). 3 tys. rejestracji należy do Volvo XC40 (25%). Na trzecim miejscu uplasował się Volvo XC90 z liczbą niemal 1,5 tys. zarejestrowanych egzemplarzy (12,5%).
W ofercie Volvo klienci mogą znaleźć modele z napędem spalinowym – mild hybrid (MHEV) lub plug-in hybrid (PHEV) oraz w pełni elektryczne (BEV). Marka umacnia swoją pozycję w tym segmencie – we wrześniu swoją premierę miał najbezpieczniejszy w historii marki a jednocześnie w pełni elektryczny SUV EX90.
Elektryki zyskują na znaczeniu
Jak wynika z danych Instytutu SAMAR, w pierwszych dziewięciu miesiącach bieżącego roku zarejestrowano łącznie 23 701 pojazdów zelektryfikowanych wszystkich marek premium. W tym okresie Polacy zarejestrowali łącznie 2 218 modeli Volvo, głównie EX30, EX40 oraz EC40.
Rozwój elektromobilności w segmencie premium
Volvo wyraźnie zaznacza swoją pozycję na rynku samochodów elektrycznych, będąc jedną z najpopularniejszych marek w Polsce w tym segmencie. Szwedzka firma zapowiedziała, że do 2030 roku 90% jej sprzedaży będą stanowić wyłącznie samochody zelektryfikowane.
Volvo nie tylko dostarcza klientom pojazdy elektryczne. Rozwija też aktywnie infrastrukturę niezbędną do ich ładowania co jest fundamentem procesu elektryfikacji. Przykładem tego typu działań jest program eV City powered by Volvo. Zakłada on instalację 130 dwustanowiskowych stacji szybkiego ładowania o mocy 175 kW w 35 polskich miastach do końca 2025 roku. Firma nawiązała partnerstwa z samorządami (m.in. Augustów, Ełk, Wrocław, Łódź) w celu strategicznego rozmieszczenia tej infrastruktury. Obecnie w Polsce funkcjonują 34 ogólnodostępne szybkie ładowarki Volvo. Ładowarki szwedzkiego producenta są dostępne dla właścicieli wszystkich marek pojazdów elektrycznych.
Oferta specjalna dla przedsiębiorców. Volvo V60 jest teraz dostępne już od 1299 zł netto miesięcznie
Volvo V60 wyróżnia się przestronnością, oszczędnością paliwa oraz niskimi kosztami eksploatacji, co czyni je wyjątkowo atrakcyjną opcją dla przedsiębiorców. Ponadto, na nowy egzemplarz nie trzeba długo czekać., ponieważ odbiór modelu jest planowany na pierwszy kwartał 2025 r. Chcesz dowiedzieć się więcej o ofercie? Wejdź na stronę internetową autoryzowanego dealera Volvo Nord Auto w Białymstoku:
https://nordauto-bialystok.volvocars-partner.pl/kampanie/volvo-v60-i-v90/
lub Olsztynie:
https://nordauto-olsztyn.volvocars-partner.pl/kampanie/volvo-v60-i-v90/
Wolisz kontakt telefoniczny?
⤵Kontakt do doradcy handlowego w Olsztynie:
✔ Emilia Salwin
📧 e.salwin@nordauto.dealervolvo.pl
☎ +48 606 437 698
⤵Kontakt do doradcy handlowego w Białymstoku:
✔ Rafał Roszkowski
📧 r.roszkowski@nordauto.dealervolvo.pl
☎+48 604 477 485