VOLVO

Volvo w polskim transporcie miejskim. Model 7900 Electric Hybrid

12 października, prawie miesiąc przed światową premierą Volvo EX90, w Warszawie odbył się VI Kongres Transportu Publicznego. Właśnie tam szwedzka marka zaprezentowała trzy nowe, zelektryfikowane autobusy miejskie – dwa o napędzie hybrydowym, oraz innowacyjną elektryczną hybrydę. Uczestnicy wydarzenia, mieli okazję z bliska przyjrzeć się nowoczesnej myśli technicznej Volvo, która w niedalekiej przyszłości ma szansę zrewolucjonizować transport miejski. Okazuje się, że autobusy z napędem hybrydowym już są wykorzystywane przez niektóre przedsiębiorstwa transportu publicznego w Polsce. Jeden pojazd tego typu jest użytkowany przez Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie (autobus krótki, 12- metrowy), drugi natomiast na co dzień jeździ po ulicach Sosnowca, zasilając flotę tamtejszego Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej. Autobusy łączą w sobie to, co najlepsze z obu światów – wydajny i wolny od zanieczyszczeń środek komunikacji oraz przyjazną dla środowiska technologię. Zmniejszenie zużycia paliwa wynosi od 40 do 50% w porównaniu z tradycyjnymi silnikami diesla.

Volvo w polskim transporcie miejskim 7900

W Polsce pionierem w wykorzystaniu autobusów hybrydowych na większą skalę jest Inowrocław – na dzień dzisiejszy jeździ tam takich 10, dostarczonych w zeszłym roku przez Volvo. Kolejne miasto, którego transport miejski już nie długo zostanie solidnie zasilony szwedzkimi hybrydami, to Sosnowiec. W ramach kontraktu zawartego z przedsiębiorstwem komunikacji miejskiej, Volvo Polska kończy dostawy 35 hybrydowych autobusów. Do tej pory to największa jednorazowa dostawa pojazdów tego typu w Polsce.

Volvo w polskim transporcie 7900

Na koniec najlepsze. Podczas kongresu Volvo zaprezentowało również tzw. elektryczną hybrydę – Volvo 7900 Electric Hybrid. Autobus różni się tym od tradycyjnych hybryd, że podczas pokonywania większości trasy wykorzystuje energię elektryczną. Porusza się cicho i nie wytwarza spalin na 70 proc. trasy, a ładowanie odbywa się na przystanku końcowym i trwa od 3 do 6 min. Jest to możliwe dzięki systemowi ładowania „opportunity charging”, gdzie prąd jest pobierany przez pantograf, który wysuwa się ze stacji na przystanku końcowym. Oprócz tego absorbowana jest również energia wytworzona podczas hamowania. W taki sposób, że każda nadwyżka mocy jest magazynowana w baterii. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom i nowoczesnej technologii zużycie energii jest aż o 60% niższe. Volvo 7900 Electric Hybrid jest produkowane we wrocławskiej fabryce Volvo.

Volvo w polskim transporcie 7900

Jak zostało wspomniane na początku, 9 listopada miała miejsce światowa premiera długo wyczekiwanego, w pełni elektrycznego Volvo EX90. Jest to następca topowego SUVa marki premium – XC90. Auto będzie dostępne dopiero na początku 2024 r., ale zamówić można je już dziś. Wejdź na naszą stronę internetową i dowiedz się więcej.

Salon samochodowy, dealer Volvo Nord Auto Olsztyn (volvocars-partner.pl)

Salon samochodowy, dealer, sklep Volvo Nord Auto Białystok (volvocars-partner.pl)

Volvo Nord Auto | Białystok | Facebook

Konsorcjum Arefiew | Facebook

Proponowane

More in:VOLVO