CIEKAWOSTKIHYUNDAI

Hyundai i30N Performance – epizod czwarty wersje Limitowane i Specjalne

Hyundai i30N Performance od momentu swojego debiutu w 2017 roku doczekał się nie tylko liftingu, ale także wersji specjalnych.

Hyundai i30N jako pierwszy przetarł szlaki do rozbudowy portfolio modelowego samochodów o sportowym DNA.

Model od samego początku swego istnienia zdobył rzeszę fanów i użytkowników, którzy chętnie tworzą społeczność potocznie zwaną N-Thusiast.

To dzięki tej grupie, a właściwie dla tej grupy ludzi Hyundai wprowadzał edycje limitowane modelu. Jednak na edycjach limitowanych nie spoczęto, na salonach motoryzacyjnych swoje premiery miały także model i30N, których celem było pokazanie możliwości personalizacji własnej N-ki.

Hyundai i30N Thierry Neuville Limited Edition

Edycja limitowana do zaledwie 35 sztuk sygnowana nazwiskiem wielokrotnego viceMistrza WRC wśród kierowców od początku czyli 2014 roku związanego z fabrycznym rajdowym zespołem Hyundai.

Edycja sygnowana imieniem belga Thierriego Neuville opierała się na 35 wyprodukowanych egzemplarzach opartego na wersji Hatchback i oferowany był głównie na rynku belgijskim.

Samochód spośród „zwykłej” N-ki wyróżniał się posiadaniem na karoserii pasów z inicjałami „TN”. W zależności od lakieru nadwozia samochodu paski miały kolor pomarańczowy, czarny oraz biały. Dodatkowym elementem wyróżniającym jest tabliczka na desce rozdzielczej z numerem pojazdu.

Każdy klient odbierał kluczyki do swojego i30N TN w specjalnie przygotowanym pudełku okolicznościowym. Każdy nabywca otrzymywał także zaproszenie na tor wyścigowy.

Właściciele modelu korzystając z zaproszenia na tor uczestniczyli w specjalnie przygotowanym szkoleniu. Gdzie pod bacznym okiem instruktorów odkrywali pełnię możliwości swojego Hyundai i30N Thierry Neuville Edition Limited.

Hyundai i30N N-Thusiast Parts.

N-Thusiast Parts to i30N wzbogacony o zupełnie nowe elementy, które mają na celu większe zindywidualizowanie samochodu.

Model jest swoistym „sklepem z cukierkami” i prezentował elementy do konfiguracji auta wedle własnego gustu.

W skład tych elementów czyli części znaleźć można elementy wizualne takie jak: Dokładki do zderzaków, Większy Spoiler. Felgi o specjalnym wzorze, Fotele Kubełkowe i Klatka bezpieczeństwa.

W ten sposób Hyundai zachęca użytkowników N-ki do wyrażania siebie i swoich preferencji.

    Hyundai i30N Show Car „N Options”.

i30 N 'N Option’ to zapowiedź przyszłych możliwości personalizacji samochodów z gamy N, zarówno na zewnątrz jak i we wnętrzu.

Show Car i30 'N Option’ oferuje łącznie 25 wysokiej jakości różnych opcji personalizacji wyglądu zarówno na zewnątrz jak i we wnętrzu.

Elementy zewnętrzne obejmują między innymi: tylne skrzydło, maskę ze zintegrowanymi wlotami wykonane z włókna węglowego. Końcówki wydechu i otoczony czerwoną linią grill ze znaczkiem N.

Kolejnym stylowym, sportowym dodatkiem są koła z 20-calowymi felgami z lekkich stopów z wyczynowymi oponami typu semi-slick.

Dopełnieniem wyglądu zewnętrznego i30 N 'N Option’ jest wyjątkowy matowy lakier, specjalnie opracowany dla samochodu pokazowego.

We wnętrzu ponownie pojawiają się akcenty z włókna węglowego: na desce rozdzielczej, a także wokół nawiewów klimatyzacji i klamek drzwi.

Dół kierownicy, górna część deski rozdzielczej i lekkie sportowe fotele kubełkowe z charakterystycznym czerwonym przeszyciem wykończone zostały Alcantarą.

Doskonały wygląd uzupełniają sportowe pedały, gałka dźwigni zmiany biegów oraz kilka innych opcji personalizacji wnętrza.

Hyundai i30N Projec C.

Project C to lżejsza, niższa i agresywniej stylizowana wersja. Samochód został wyprodukowany w liczbie 600 sztuk, które trafiły wyłącznie na rynek europejski. Tylko jeden egzemplarz trafił oficjalnie na rynek polski, a to za sprawą Hyundai Motor Polska i przekazaniem pojazdu w użytkowanie ówczesnego  ambasadora modelu.

i30 N Project C jest o 50 kilogramów (dokładnie 50,004 kg) lżejszy od Hyundaia i30 Hatchback N, został również obniżony o 6 mm.

W modelu i30 N Project C zastosowano widoczne elementy wykonane z kompozytów wzmocnionych włóknami węglowymi (CFRP), które pokryte są bezbarwnym lakierem. Przedni splitter, tylny dyfuzor, maska i progi ze znaczkiem N. Wykonane zostały z CFRP, dzięki czemu samochód jest nie tylko lżejszy, ale także ma lepszy docisk podczas jazdy z większymi prędkościami. Pomimo większej powierzchni czołowej oraz mniejszego prześwitu współczynnik oporu niezmiennie wynosi 0,32 jak w i30 N. Natomiast dedykowane elementy pakietu aerodynamicznego przyczyniają się do jeszcze szybszego i pewniejszego pokonywania zakrętów.

Budując Project C, Hyundai dążył do stworzenia samochodu bezkompromisowego. Kute felgi OZ Racing znacząco przyczyniają się do redukcji masy nieresorowanej. Imponujące 19-calowe obręcze redukcją 22 kg masy pojazdu. Wykorzystując włókna węglowe w masce (-7,2 kg). Bocznych progach (-499 gramów każdy). Przednim splitterze (+240 gramów). Tylnym dyfuzorze (-386 gramów), a także lżejsze przednie kubełkowe fotele Sabelt® z plecami z CFRP (-7,5 kg każdy). Udało się znacząco zredukować wagę tych elementów. Siedzenia Sabelt zapewniają również kierowcy i pasażerowi z przodu doskonałe trzymanie boczne i lepszą pozycję do sportowej jazdy.

Opis powstał w oparciu o oficjalne materiały prasowe Hyundai Motor Company.

Zdjęcia: Hyundai

 

You may also like

Comments are closed.

More in:CIEKAWOSTKI