VOLVO

Napęd na tył, większy zasięg i szybsze ładowanie w pełni elektrycznych modeli Volvo C40 i XC40. Nord Auto.

Volvo Cars tests new wireless charging technology

Dwa najczęściej zadawane pytania dotyczące naszych w pełni elektrycznych XC40 Recharge i C40 Recharge to: „Jak daleko zajdzie na jednym ładowaniu?” i „Jak długo trwa ładowanie?”

W ramach nowego pakietu aktualizacji produktów poprawiliśmy teraz zarówno zasięg (WLTP), jak i ładowanie modeli XC40 Recharge i C40 Recharge w porównaniu z poprzednim rokiem modelowym, zwiększając zasięg nawet o 60 kilometrów w niektórych wariantach*

Ponadto w modelach C40 Recharge i XC40 Recharge oferowane są trzy nowe układy napędowe. Obejmują one dwa warianty z napędem na tylne koła – po raz pierwszy od 25 lat oferujemy produkt z napędem na tylne koła – a także poprawiony model z napędem na wszystkie koła.

Kolejną nowością dla nas jest to, że silnik elektryczny z magnesami trwałymi drugiej generacji napędzający tylne osie w pełni elektrycznych modeli C40 i XC40 został opracowany we własnym zakresie w Volvo Cars.

„Te aktualizacje to kolejny duży krok w naszej pracy na rzecz zostania producentem samochodów w pełni elektrycznych do 2030 roku” — powiedział Javier Varela, nasz dyrektor operacyjny i zastępca dyrektora generalnego. „Zasięg i czas ładowania to nowe kluczowe czynniki dla coraz większej liczby naszych klientów, a te ulepszenia sprawiają, że nasze w pełni elektryczne modele są jeszcze bardziej atrakcyjne niż były”.

Powrót mocy na tylne koła

Zacznijmy od dwóch nowych opcji układu napędowego na tylne koła. Pojedynczy silnik ze standardowym zakresem napędzany jest silnikiem elektrycznym z magnesami trwałymi (e-silnik) o mocy 175 kW, który zapewnia trzyprocentowy wzrost mocy wyjściowej w porównaniu z poprzednią wersją jednosilnikowego napędu na przednie koła o mocy 170 kW.

W pojedynczym silniku XC40 Recharge zachowano tę samą pojemność akumulatora 69 kWh, ale ulepszenia wydajności chłodzenia oznaczają, że może on teraz zapewnić większy zasięg i przejechać do 460 kilometrów zgodnie z cyklem testowym WLTP, w porównaniu z 425 kilometrami wcześniej (WLTP).

Zasięg pojedynczego silnika C40 Recharge poprawia się tymczasem do 476 kilometrów z 438 kilometrów (WLTP). Ładowanie 10-80% zajmuje około 34 minut przy użyciu publicznej ładowarki prądu stałego o mocy 130 kW.

Jeśli potrzebujesz większej mocy i zasięgu, możesz również wybrać większy akumulator w połączeniu z mocniejszym silnikiem elektrycznym z magnesami trwałymi o mocy 185 kW na tylnej osi. Ten drugi nowy wariant jest wyposażony w akumulator 82 kWh, który zwiększa zasięg do 515 kilometrów w modelu XC40 Recharge z pojedynczym silnikiem i do 533 kilometrów (WLTP) w przypadku modelu C40 Recharge z jednym silnikiem.

Również w tym przypadku moc ładowania uległa poprawie, ponieważ większy akumulator umożliwia ładowanie ze zaktualizowaną maksymalną szybkością 200 kW prądu stałego (wcześniej maksymalnie 150 kW prądu stałego), podczas gdy ładowanie 10-80 procent zajmuje około 28 minut.

Zaktualizowany wariant z napędem na wszystkie koła

Wersje z napędem na wszystkie koła również korzystają z tych aktualizacji, realizując jeszcze bardziej imponujące ulepszenia zasięgu. Poprzednia konfiguracja dwóch silników elektrycznych o mocy 150 kW na przedniej i tylnej osi została zastąpiona opracowanym przez nas silnikiem elektrycznym z magnesami trwałymi o mocy 183 kW na tylnej osi i nowym asynchronicznym silnikiem elektrycznym o mocy 117 kW na przedniej osi.

Ta nowa konfiguracja, w połączeniu z akumulatorem 82 kWh i ogólną poprawą wydajności chłodzenia akumulatora, oznacza, że XC40 Recharge Twin Motor AWD może teraz przejechać do 500 kilometrów na jednym ładowaniu, co oznacza 62-kilometrowy wzrost w porównaniu z poprzednią iteracją. Zasięg C40 Recharge Twin Motor AWD poprawił się do 507 kilometrów z 451 kilometrów (WLTP).

Aktualizacje zewnętrzne pomagają również poprawić wydajność tam, gdzie to możliwe. Na przykład nowe 19-calowe felgi aluminiowe zarówno dla XC40, jak i C40 Recharge nie tylko poprawiają ogólny wygląd modeli, ale także pomagają zmniejszyć opór dzięki aerodynamicznej konstrukcji.
Nowa ładowarka pokładowa z serii 90 i 60

W innym miejscu w portfolio produktów hybrydowe modele plug-in z naszej serii 90 i 60 otrzymują nową dwufazową ładowarkę pokładową, która umożliwia szybsze ładowanie tych modeli (w zależności od rynku). Nowa pokładowa ładowarka niemal podwaja maksymalną moc ładowania w tych samochodach do 6,4 kW.

Volvo Nord Auto | Białystok | Facebook

Salon samochodowy, dealer Volvo Nord Auto Olsztyn (volvocars-partner.pl)

Salon samochodowy, dealer, sklep Volvo Nord Auto Białystok (volvocars-partner.pl)

Konsorcjum Arefiew | Facebook

Proponowane

More in:VOLVO