CIEKAWOSTKIHYUNDAI

Geneza Hyundai N Performance

Hyundai N

 Pewnego dnia w centrum badawczo-rozwojowym Hyundai w Namyang przeprowadzono poszukiwania odpowiednich ludzi, którzy mieliby być częścią nowego zespołu, który odpowiadałby za opracowania i rozwój samochodów o wysokich osiągach.
To właśnie w 2012 roku wybrano grupę ludzi chcących spełniać swoje marzenia zarówno jako twórcy, jak i pasjonaci motoryzacji.
Jesienią 2012 roku na Salonie Samochodowym w Paryżu Hyundai zaprezentował samochód koncepcyjny i20WRC i ogłosił swój udział w światowym czempionacie samochodów rajdowych jako producent.
Już w grudniu tego samego roku utworzono oddział Hyundai Motorsport (HMSG) w Europie.
Wiosną 2013 roku zadebiutowało także logo nowej marki jakim stała się litera „N”.
Rok 2014 to początek trwającej po dzień dzisiejszy obecności fabrycznego zespołu Hyundai Motorsport w WRC. Zespól swój pierwszy rajd wygrał w sierpniu 2014 roku podczas Rallye Deutshland .
W tym samym czasie ludzie z Centrum Badawczo – Rozwojowego Namyang przedstawili światu pierwszy koncepcyjny samochód o wysokich osiągach jakim był noszący oznaczenie robocze koncept „RM”.
Seria koncepcyjnych samochodów sportowych „RM” rozpoczęła się od zaprezentowanego na targach w Busan modelu RM14, a następnie kontynuowana i rozwijana była poprzez koncepcyjne modele RM15, RM16, RM19 oraz RM20 i RM20e ( pierwszy w pełni elektryczny koncept samochodu sportowego ) na przestrzeni ostatnich lat.
Jednak seria koncepcyjnych samochodów „RM” dla koncernu nie stanowi jedynie przysłowiowego „pokazu możliwości inżynierów i stylistów”. Od samego początku istnienia konceptu RM samochody te stanowią swoiste jeżdżące laboratorium do rozwoju podzespołów i technologii mających na celu stworzenie perfekcyjnego samochodu sportowego o wysokiej wydajności. To dzięki jeżdżącym konceptom z serii rozwijane i opracowywane są takie technologie koncernu jak: silnik umieszczony centralnie ( te rozwiązanie ma zadebiutować w całkowicie nowym samochodzie, który obecnie nosi kryptonim HaloCar ), aluminiowa rama, plastik wzmacniany włóknem węglowym, aktywne spoilery czy czterocylindrowy silnik turbo .
Ostatnim elementem przed wdrożeniem marki „N” było zatrudnienie odpowiedniego personelu zarządzającego co pozwoliło na oficjalne uruchomienie centrum badawczego skupiającego się na opracowywaniu samochodów sportowych.
W 2014 roku Hyundai zatrudnił Alberta Biermanna, który wcześniej odpowiadał za modele BMW z serii ” M „ – zajął on stanowisko wiceprezesa wykonawczego oraz szefa działu testowego i rozwojowego.
W Listopadzie 2015 roku do zespołu dołączył Klaus Koster ( były członek Mercedes AMG ), który objął stanowisko dyrektora działu rozwoju w Hyundai Motor Europe Technical Center (HMETC).
W Marcu 2018 roku struktury kadrowe powiększyły się o osobę Thomasa Shemera, który swoje doświadczenie zdobywał jaki inżynier w BMW.
Podczas gdy dwaj pierwsi kontynuowali prace badawczo-rozwojowe, Shemera odpowiedzialny był za określenie kierunku marki od biznesowego po marketing. To właśnie on połączył wcześniej niezależne działy: planowania produktu, marketingu i sportów motorowych w jedno.

N to oficjalna nazwa marki Hyundai odnosząca się do samochodów sportowych i czerpiąca pełnymi garściami z doświadczeń zdobywanych w sportach samochodowych.
Litera N odnosi się do pierwszych liter nazw ośrodków odpowiedzialnych za ich powstanie
a są nimi:
N-amyang – Centrum Badawczo-Rozwojowe (Korea Południowa ).

N–urburgring gdzie swoją lokalizację ma Driving Performance Test Center (Niemcy).

Wszystkie obecnie znane nam modele z logo N powstają na bazie standardowych modeli koncernu znajdujących się w bieżącej ofercie sieci dealerskiej koncernu. W pierwszej kolejności przechodzą badania rozwojowe z wykorzystaniem nowych technologii w ośrodku Namyang, po czym przenoszone są na Nurburgring na testy torowe w celu udoskonalenia osiągów.
Centrum testowe Nurburgring znajduje się w pobliżu Europejskiego Centrum Technicznego Hyundai w Russelsheim i Hyundai Motorsport w Alzenau, co daje ogromną przewagę dzięki wykorzystaniu najnowszych technologii wspieranych doświadczeniem z motorsportu.
Kształt logotypu „N” swój wężowaty kształt czerpie z szykan jakie napotkamy na torze wyścigowym czy następujących po sobie zakrętów jakie mamy na drogach.
To właśnie prowadzenie w zakrętach podczas sprawnego pokonywania szykan doświadczamy emocji związanych z hamowaniem i przyspieszaniem za jednym razem.
Podczas pokonywania zakrętów czy to na torze czy codziennej jazdy za kierownicą samochodu N doświadczamy momentu, w którym całym sobą możemy poczuć filozofię czerpania przyjemności z jazdy jaka przyświecała inżynierom składającej się z trzech głównych filarów:
Jazda w zakrętach – precyzyjne i szybkie pokonywanie zakrętów to jeden z czynników odniesienia sukcesu w motorsporcie. W tym celu modele N wyposażone zostały w elektroniczne sterowanie mechanizmem różnicowym N Corner Carving Differential (e-LSD ), elektrycznie sterowany układ kierowniczy R-MSPS oraz profilowane sportowe fotele kubełkowe.
Codzienne użytkowanie samochodu – każdy z modeli N niesie za sobą miano „ Codziennego samochodu sportowego” to dzięki zastosowaniu 5 trybów jazdy, między gazu czy systemowi kontroli N Grid samochody N idealnie spełniają oczekiwania użytkownika podczas codziennej eksploatacji, a w razie potrzeby dostarczą nie zapomnianych wrażeń i przyjemności z jazdy na torze.
Potencjał samochodu wyścigowego – dzięki dokładnemu opracowaniu podzespołów w oparciu o doświadczenie z rajdów i wyścigów torowych oraz godzinom testów na najbardziej wymagającym torze świata jakim jest Tor Nurburgring Hyundai N nie wymaga od użytkownika żadnych dodatkowych modyfikacji by czerpać radość z jazdy wyścigowej czy podnoszeniu własnych umiejętności w jeździe po torze.

Proponowane

More in:CIEKAWOSTKI