Niecierpliwie wyczekiwana era hybryd Rajdowych Mistrzostw Świata rozpoczęła się kultowym Rajdem Monte Carlo.
Thierry i Martijn ukończyli rajd na szóstym miejscu, załoga straciła szanse na podium podczas sobotniego popołudnie, gdy przez ostatnie dwa odcinki dnia jechali z wybitym przednim amortyzatorem. Zaangażowanie ostatniego dnia rajdu sprawiło, że odnieśli zwycięstwo etapowe (OS15) i dopisali do swojego konta trzy dodatkowe punkty za Power Stage.
Celem Olivera i Elliotta było wykorzystanie ich pierwszego fabrycznego startu w WRC jako doświadczenia edukacyjnego. Swój potencjał pokazali na ostatnim sobotnim odcinku notując trzeci najszybszy czas pokonania próby. Niestety doświadczyli również powtarzających się problemów z oparami w samochodzie, co sprawiło, że ostatniego ranka źle się poczuli. Finalnie zostali wycofani z rajdu ze względów zdrowotnych.
Patrząc na pozytywy, popołudniowa piątkowa pętla pozwoliła pokazać potencjał nowego Hyundai i20 N Rally1. Ott/Martin i Thierry/Martijn po sobotnich odcinkach znajdowali się odpowiednio na 4 i 5 pozycji w klasyfikacji generalnej rajdu.
Niestety, przebicie opony i uderzenie w skarpę na oblodzonych drogach w sobotnim Saint-Geniez/Thoard zmusiły parę Ott/Martin wycofanie się z rywalizacji bez szans na wznowienie jazdy na niedzielnych odcinkach.
W drugiej rundzie sezonu do kalendarza WRC wraca Rajd Szwecji, w weekend 24-27 lutego.
2022 FIA World Rally Championship for Manufacturers’ Standings
After round 1
1 Toyota Gazoo Racing World Rally Team 40
2 M-Sport Ford World Rally Team 39
3 Hyundai Shell Mobis World Rally Team 13
4 Toyota Gazoo Racing World Rally Team NG 8
2022 FIA World Rally Championship for Drivers’ Standings
After round 1
1 S. Loeb 27
2 S. Ogier 19
3 K. Rovanperä 17
4 C. Breen 15
5 T. Neuville 11
6 G. Greensmith 10
7 A. Mikkelsen 6
8 T. Katsuta 4
9 E. Evans 4
10 E. Cais 2
11 M. Gryazin 1
Zdjęcia Hyundai Motorsport