CIEKAWOSTKIHYUNDAI

Hyundai i20 N Rally 2 – tuż przed debiutem na odcinkach specjalnych

Najnowsza rajdowa konstrukcja od Hyundai Motorsport zadebiutuje już w dniach 13-15.08.2021 podczas rundy Samochodowych Mistrzostw Świata 2021 jaką jest Rajd Ypres zlokalizowany w Belgii.

Belgia pierwszy raz w historii będzie gościć rundę mistrzostw świata. Kraj dołączy do grona WRC jako 35 państwo. Organizatorzy zaplanowali dwadzieścia odcinków specjalnych o łącznej długości 310,92 km.

Hyundai i20 N Rally 2 to samochód rajdowy, który bezpośrednio ma zastąpić oferowaną od 2016 roku konstrukcję Hyundai i20 R5 i docelowo będzie dostępna dla kierowców i zespołów rajdowych w programie konsumenckim.

Hyundai Motorsport postanowił podczas debiutu na odcinkach specjalnych postawił na kierowców związanych z zespołem w ramach juniorskiego programy działu.

Za kierownica dwóch egzemplarzy zgłoszonych do Rally Ypres zobaczymy Oliviera Solberga oraz Jariego Huttunena (obecnego Rajdowego Samochodowego Mistrza Polski 2020 oraz Mistrz Świata w kategorii WRC2 2020)

Hyundai i20 N Rally 2 Dane Techniczne:

Silnik
Typ: turbodoładowany z bezpośrednim wtryskiem 1,6 litra
Ogranicznik powietrza: 32mm*
Moc (maksymalna): 290 KM przy 5000 obr./min
Moment obrotowy (maks.): 420 Nm przy 4000 obr./min

Przeniesienie Napędu
Typ: napęd na cztery koła
Skrzynia biegów: sekwencyjna skrzynia biegów. Pięć biegów do przodu i jeden wsteczny
Mechanizm różnicowy: mechaniczny przód i tył
Sprzęgło: Cerametallic podwójna tarcza

Kabina
Fotele: Fotele wyczynowe OMP FIA 8862
Pasy: kompatybilne z sześciopunktowym HANS OMP
Deska rozdzielcza: Kompaktowy konfigurowalny wyświetlacz kierowcy

Podwozie – zawieszenie
Przód i tył: kolumny MacPhersona z amortyzatorami regulowanymi w trzech kierunkach
Układ kierowniczy:  ze wspomaganiem hydraulicznym.
Układ hamulcowy: Wentylowane tarcze hamulcowe (średnica 300 mm do żwiru, średnica 355 mm do asfaltu) czterotłoczkowe zaciski
Hamulec ręczny: sterowanie hydrauliczne
Koła: 8×18 cali na asfalt, 7×15 na szuter

Podwozie – Nadwozie
Konstrukcja: wzmocniona stalowa obudowa zgodna z FIA z zaprojektowaną przez Hyundai Motorsport spawaną wielopunktową klatką bezpieczeństwa
Długość: 4040mm
Rozstaw osi: 2560mm
Szerokość: 1820mm
Szerokość toru: 1810 mm
Pojemność zbiornika paliwa: 80 litrów
Masa: minimum 1230 kg – 1390 kg z kierowcą i pilotem*

* wymagane przepisami FIA

***Autor Zdjęć – Hyundai Motorsport ***

Proponowane

More in:CIEKAWOSTKI