Hyundai Motorsport żegna się z obecną generacją specyfikacyjną WRC (2017-2021), w których zespół zdobył dwa tytuły mistrzowskie wśród producentów. Hyundai i20 Coupe WRC z Alzenau wziął udział w 57 rajdach, odnosząc 17 zwycięstw, 63 miejsca na podium i 402 zwycięstwa etapowe aż do Rajdu Hiszpanii włącznie. Odzwierciedlając swoje osiągnięcia z ostatnich pięciu sezonów, Hyundai Motorsport jest gotowy do stawienia czoła zupełnie nowym przepisom Rally1 z napędem hybrydowym od 2022 roku.
Gdy Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC) zbliżają się do nowej, ekscytującej ery technologii hybrydowej, Hyundai Motorsport z dumą wspomina ostatnie pięć lat rywalizacji, od czasu wprowadzenia trzeciej generacji przepisów technicznych WRC. W 57 rajdach (włącznie z Rajdem Hiszpanii) zespół Hyundai Motorsport odniósł 17 zwycięstw, 63 miejsca na podium i 402 zwycięstwa odcinkowe samochodem Hyundai i20 Coupe WRC. Zespół został również koronowany na mistrzów producentów dwa razy z rzędu, co stanowiło najważniejsze momenty rywalizacji w jego stosunkowo krótkiej historii WRC. Od swojego inauguracyjnego sezonu w 2014 roku Hyundai Motorsport szybko zyskał reputację pretendenta do podium, ale dopiero wraz z wprowadzeniem przepisów z 2017 roku – najbardziej kompleksowych zmian technicznych od trzydziestu lat – zespół regularnie stawał się liderem.
Kolejne zwycięstwa na Korsyce i Argentynie w tym roku, pierwsze w historii z rzędu zwycięstwa zespołu w WRC, były przedsmakiem tego, co miało nadejść w drużynie z Alzenau w nadchodzących latach.
Zmiany w przepisach koncentrowały się przede wszystkim na poprawie przyczepności aerodynamicznej i mechanicznej, przy większej mocy silnika i zmniejszonej masie, a wszystko to z zamiarem wzmocnienia i poszerzenia atrakcyjności tego sportu. Rezultatem były bardzo konkurencyjne mistrzostwa z walką do ostatnich metrów niezależnie od terenu.
Cztery z siedmiu najlepszych w historii rajdów WRC miały miejsce w ciągu ostatnich pięciu lat (Rajd Argentyny 2017, Rajd Włoch Sardynii 2018, Rajd Monte Carlo 2019 i Rajd Chorwacji 2021) z załogami Hyundai Motorsport często w środku akcji .
Pomimo zajęcia drugiego miejsca w mistrzostwach w 2017 i 2018 roku, determinacja zespołu i nieustępliwa postawa przyniosły dywidendę w 2019 roku, kiedy zespół zapewnił sobie debiutancki tytuł mistrzowski. W następnym sezonie, skróconym z powodu pandemii COVID-19, zespół zdobywał kolejne tytuły i ugruntował swoją pozycję na kartach historii WRC.
Teraz kolejny rozdział otwierają gruntowne zmiany w przepisach technicznych na 2022 r., których celem jest uczynienie WRC bardziej adekwatnym i dostępnym dla producentów oraz po raz pierwszy z napędami hybrydowymi. Dla Hyundai Motorsport zaangażowanie w zupełnie nowy projekt Rally1 podkreśla nieustanną ambicję firmy w WRC i jej zamiar wprowadzenia większej liczby podium, zwycięstw i tytułów w nową erę tego sportu.
Artykuł i zdjęcia zaczerpnięte z:
hyundai.news/eu