Volvo osiąga nowe szczyty: rekordowa sprzedaż samochodów w Polsce
Volvo, znana marka w segmencie premium, zaskakuje swoim wzrostem sprzedaży w Polsce. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy bieżącego roku zarejestrowano 11 818 nowych samochodów tej marki, co oznacza imponujący wzrost o 26% w porównaniu do ubiegłego roku. Dzięki temu, Volvo zdobyło 12,25% udziałów na rynku pojazdów klasy premium.
Najpopularniejsze modele
Wśród modeli, które przyciągają uwagę polskich kierowców, najchętniej wybieranym samochodem pozostaje Volvo XC60, które stanowi aż 38% wszystkich rejestracji. Kolejnym w kolejności jest XC40, z 3 tys. rejestracji (25%), a tuż za nim plasuje się XC90 z prawie 1,5 tys. egzemplarzy (12,5%).
Dominacja SUV-ów
Rok 2023 potwierdza dominację SUV-ów w ofercie Volvo. Wzrost sprzedaży był szczególnie widoczny we wrześniu, gdzie odnotowano wzrost o 44,42% w porównaniu do sierpnia. Volvo systematycznie zwiększa swoje udziały rynkowe, co pokazuje, że marka zyskuje coraz większą popularność wśród polskich kierowców.
Elektryfikacja oferty
Volvo intensywnie rozwija również segment pojazdów elektrycznych. W pierwszych dziewięciu miesiącach roku zarejestrowano w Polsce 2 218 zelektryfikowanych modeli tej marki, w tym EX30 i EX40. Szwedzka firma planuje, że do 2030 roku aż 90% jej sprzedaży będą stanowić pojazdy zelektryfikowane, co dowodzi jej zaangażowania w ochronę środowiska.
Rozwój infrastruktury ładowania
Aby ułatwić korzystanie z samochodów elektrycznych, Volvo angażuje się w rozwój infrastruktury ładowania. Program eV City powered by Volvo zakłada instalację 130 szybkich stacji ładowania w 35 polskich miastach do 2025 roku. Współprace z lokalnymi samorządami, takimi jak Augustów, Ełk, Wrocław i Łódź, mają na celu strategiczne rozmieszczenie tych stacji. Obecnie w Polsce dostępnych jest już 34 ogólnodostępnych szybkich ładowarek Volvo, które mogą być wykorzystywane przez właścicieli wszystkich elektrycznych pojazdów.
Podsumowanie
Dzięki rosnącej popularności modeli benzynowych oraz dynamicznemu rozwojowi oferty elektrycznej, Volvo zyskuje na znaczeniu na polskim rynku motoryzacyjnym. Przyszłość marki wydaje się obiecująca, a działania na rzecz ekologii oraz infrastruktury ładowania stanowią dodatkowy atut, który przyciąga nowych klientów.
Jeśli interesuje Cię oferta na najlepiej sprzedającego się SUV’a marki premium w Polsce, czyli Volvo XC60, sprawdź jaką ofertę przygotował dla Ciebie autoryzowany dealer marki Volvo Nord Auto. XC60-kę można zamówić już za 191 165 zł brutto. Więcej informacji.