- Design i innowacyjność modelu SEVEN zapowiadają przyszłego SUV-a Hyundaia z napędem elektrycznym (SUEV)
- Rozbudowany projekt wykorzystujący platformę E-GMP firmy Hyundai inicjuje nowy rodzaj SUV-ów z napędem elektrycznym (BEV)
- Projekt wnętrza zapewnia pasażerom większą swobodę i komfort, a fotele przypominające meble zapewniają wrażenia niczym z luksusowego salonu
- Funkcje skoncentrowane na higienie, zrównoważone materiały i innowacje przestrzenne modelu SEVEN podkreślają niesłabnącą koncentrację marki Hyundai na Klientach
- Rosnąca gama pojazdów elektrycznych rodziny IONIQ wzmacnia strategię elektryfikacji Hyundai Motor i wspiera jego zobowiązanie do osiągnięcia neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2045 roku
Hyundai Motor Company zaprezentował model SEVEN – nowy prototyp SUV-a o napędzie elektrycznym (SUEV, czyli Sport Utility Electric Vehicle) na targach AutoMobility LA. Ten przełomowy koncept elektrycznego SUV-a jest prezentowany wraz z innymi wiodącymi w swoich segmentach modelami, takimi jak IONIQ 5 i XCIENT Fuel Cell, na stoisku Hyundai Motor w LA Convention Center w dniach 19-28 listopada.
Po prototypach 45 z 2019 roku i Prophecy z 2020 roku, koncepcyjny SEVEN otwiera nowy rozdział dla marki IONIQ, ukierunkowanej na prezentację pojazdów elektrycznych firmy Hyundai, zasilanych akumulatorami (BEV). Wyróżniający design i innowacje technologiczne stawiają wartości Klienta ponad normami branżowymi. Model SEVEN jest również wyraźnym odzwierciedleniem zaangażowania Hyundaia w osiągnięciu neutralności węglowej do 2045 roku.
Konferencję prasową, na której zaprezentowano SEVEN można obejrzeć na stronie Hyundai Motor America. Hyundai Motor pokazał także film opowiadający o stylu życia, przedstawiający koncepcję nowych doznań kierowcy i pasażerów w modelu SEVEN oraz jego nowoczesne wyposażenie. Film można obejrzeć na kanale YouTube: HyundaiWorldwide.
IONIQ: Rodzina aut elektrycznych ucieleśniająca wizję przyszłej mobilności Hyundaia
Każdy pojazd opracowany przez submarkę IONIQ oferuje Klientom doświadczenie nowej generacji, które bezproblemowo integruje najbardziej zaawansowane technologie z codziennymi potrzebami. Koncepcyjny model SEVEN jest idealnym przykładem auta z rodziny IONIQ, dzięki innowacyjnym rozwiązaniom przestrzennym i higienicznym funkcjom, które przekształcają pojazd w nowoczesną przestrzeń do życia, ale na kołach.
Nowa definicja SUV-a z aerodynamiczną i mocną sylwetką
Koncepcja SEVEN jest oparta na platformie Electric-Global Modular Platform (E-GMP) Hyundai Motor Group, przeznaczonej dla pojazdów elektrycznych (BEV). Długi rozstaw osi i płaska podłoga platformy E-GMP umożliwia stworzenie zupełnie nowej klasy pojazdów, która zaoferuje Klientom całkiem nowe doznania.
SEVEN ma aerodynamicznie czyste kształty, które odbiegają od typowego SUV-a. Niska, przednia krawędź maski, opływowa linia dachu i wydłużony rozstaw osi stanowią wyraźne odejście od wyglądu tradycyjnych SUV-ów napędzanych silnikami spalinowymi. Minimalistyczna forma SEVEN kontrastuje z potężną sylwetką i władczą, surową prezencją auta.
Za silną prezencją modelu SEVEN na drodze odpowiadają obręcze kół wyposażone w zintegrowane, aktywne klapy aerodynamiczne, które rozkładają się lub chowają w zależności od aktualnych wymagań dotyczących chłodzenia hamulców lub niskiego oporu powietrza.
Nawet w ciemności model SEVEN jest łatwo rozpoznawalny, dzięki charakterystycznym dla rodziny IONIQ reflektorom Parametric Pixel, które zapewniają powitalną sekwencję świateł podczas uruchamiania. Diodowe światła łączą w sobie style cyfrowy i analogowy, podkreślając, że projektanci wzięli pod uwagę każdy aspekt projektu SEVEN, aż do pojedynczego piksela reflektorów.
Przyjazne, luksusowe wnętrze w stylu lounge, na miarę ery autonomicznej jazdy
Priorytetem w modelu SEVEN jest innowacyjna aranżacja przestrzeni, która zapewnia naszym Klientom większą swobodę niż kiedykolwiek wcześniej. Rozstaw osi modelu SEVEN sięga 3,2 metra, dzięki zastosowanemu zamysłowi konstrukcyjnemu, w ramach którego rozsunięto koła, aby maksymalnie wydłużyć rozstaw osi.
Dzięki płaskiej podłodze projektanci Hyundai Motor mogli znaleźć alternatywę dla tradycyjnego ustawienia rzędów siedzeń w aucie, tworząc bardziej płynny układ wnętrza. Drzwi otwierane pod wiatr oraz brak słupka B oferują wygodny dostęp, ale też ukazują przyjazne wnętrze z zupełnie nowym wymiarem przestrzeni. Opływowa linia dachu, długi rozstaw osi i płaska podłoga, która sięga aż do trzeciego rzędu, otwierają nowe możliwości wyposażenia wnętrza tak, jak w luksusowym salonie.
SEVEN ucieleśnia także przyszłą wizję Hyundaia w zakresie autonomicznej mobilności. Przed kierowcą jest wysuwany drążek sterowniczy, który chowa się, gdy nie jest używany. Bez konieczności wykorzystania typowego wyposażenia dla kierowcy, ultracienki kokpit i zintegrowane ekrany tworzą wrażenie przebywania w salonie. Układ siedzeń różni się od tradycyjnych SUV-ów, dzięki obrotowym fotelom i zakrzywionej kanapie. Ten układ siedzeń można dostosować do indywidualnych potrzeb w zależności od trybu jazdy – kontroli przez kierowcy lub autonomicznego.
SEVEN oferuje elastyczną przestrzeń, którą można dostosować do indywidualnych potrzeb pasażerów. To skoncentrowane na człowieku podejście pozwala SEVEN wyobrazić sobie przyszłość mobilności i łączności, jednocześnie kładąc podwaliny pod przyszłe modele z rodziny IONIQ.
SEVEN posiada uniwersalną konsolę, specjalnie zaprojektowane sprzęty jak z domowego AGD oraz wielofunkcyjny graficzny interfejs systemu Smart Hub. Korzystając ze Smart Hub i łącząc przednie fotele z tylnym szezlongiem, SEVEN staje się miejscem, w którym Klienci mogą spędzać czas w pojedynkę lub razem, w blasku oświetlenia bocznych drzwi. Wbudowana minilodówka zapewnia orzeźwienie w podróży, a specjalne schowki na buty odświeżają obuwie pasażerów.
Dach panoramiczny wyposażony jest w ekran, który nie tylko wyświetla różne treści w zależności od gustu pasażerów, ale także zmienia ogólną atmosferę wnętrza, aby zagwarantować maksymalny relaks i przyjemność podczas podróży.
Zrównoważone i higieniczne środowisko mobilności
Hyundai Motor skupił się na opracowywaniu takich pojazdów, aby zawsze zapewniać bezpieczne i zdrowe wrażenia z podróży. SEVEN wykorzystuje różne przyjazne dla środowiska materiały, oferując jednocześnie wiodące w segmencie funkcje higieniczne, takie jak system higienicznego przepływu powietrza i sterylizacja powietrza techniką UVC.
Hyundai zastosował biofarbę na zewnętrznej części modelu SEVEN, a całe wnętrze wykonano z materiałów pochodzących z recyklingu i materiałów odnawialnych. Gips mineralny, bambusowe listwy i dywan, biożywica i farba do wnętrz są oparte na odnawialnych źródłach, które mogą zmniejszyć zanieczyszczenie w procesie produkcyjnym. Szerokie zastosowanie miedzi i higienicznie obrobionej tkaniny z funkcjami antybakteryjnymi zapewnia, że wszystkie powierzchnie wewnątrz SEVEN pozostają czyste przez cały czas.
Funkcja Hygiene Airflow System czerpie inspirację z wyrafinowanego zarządzania przepływem powietrza w samolotach pasażerskich. W trybie pionowym powietrze jest pobierane przez wbudowane wloty powietrza w relingach dachowych, z których przepływa od góry do dołu, a następnie jest wyprowadzane przez zewnętrzny wlot powietrza za tylnymi kołami. W trybie poziomym powietrze przepływa z smukłej deski rozdzielczej do tylnych nawiewów.
Co najważniejsze, system ten może aktywować się niezależnie od tego, czy pojazd jest w ruchu, czy też nie, aby zmniejszyć zanieczyszczenie krzyżowe wśród pasażerów i izolować przepływ powietrza między pasażerami z przodu i z tyłu.
Sterylizacja powietrza techniką UVC uruchamia się po opuszczeniu pojazdu przez pasażerów. Wysuwają się drążki sterujące, szuflada w pierwszym rzędzie i głośniki. Zintegrowane odkażające lampy UVC pomagają oczyścić wnętrze z bakterii i wirusów. Ponadto dezynfekowane są też schowki na rzeczy osobiste w kanapie i w konsoli Smart Hub.
Potężne osiągi z całkowicie elektrycznym zasięgiem 300 mil
Dzięki wszechstronnej platformie E-GMP, SEVEN będzie w stanie zapewnić wyjątkowy zasięg jazdy i ultraszybkie możliwości ładowania, zapewniając wrażenia z jazdy dostosowane do potrzeb Klienta. W warunkach rzeczywistych z ładowarką o mocy 350 kW model SEVEN jest w stanie naładować akumulatory od 10 do 80 procent w około 20 minut. Koncepcja została również zaprojektowana tak, aby osiągnąć docelowy zasięg ponad 300 mil.
Debiut ciężarówki XCIENT Fuel Cell na AutoMobility LA
Nowa ciężarówka XCIENT z ogniwami paliwowymi Hyundai Motor debiutuje na targach AutoMobility LA w Ameryce Północnej. Hyundai nawiązał globalną współpracę w zakresie wdrażania ciężarówek XCIENT z ogniwami paliwowymi do transportu komercyjnego, a już 46 takich pojazdów wykorzystywanych jest w Szwajcarii. Teraz Hyundai Motor rozszerza swoje działania w Kalifornii, a największa ekspozycja tych pojazdów w Stanach Zjednoczonych jest na stoisku Hyundaia, gdzie eksperci ds. technologii będą odpowiadać na wszelkie pytania.
IONIQ 5 debiutuje podczas salonu AutoMobility LA
Model IONIQ 5 także debiutuje na targach AutoMobility LA w Ameryce Północnej. IONIQ 5 to zupełnie nowy, w pełni elektryczny, średniej wielkości CUV firmy Hyundai. Jego projekt odkrywa nowe doświadczenia możliwe dzięki konstrukcji E-GMP. Wersja z napędem na tylne koła jest ukierunkowana na 300-milowy zasięg elektryczny. Jego wnętrze wykorzystuje wyjątkowe proporcje z rozstawem osi 3000 mm i podnosi poprzeczkę komfortu i użyteczności, dzięki płaskiej podłodze. Wnętrze odzwierciedla również zaangażowanie Hyundaia w zrównoważony rozwój, dzięki wykorzystaniu ekologicznych materiałów i kolorów inspirowanych naturą. IONIQ 5 zapewnia również funkcję Vehicle-to-Load (V2L), która może zmienić pojazd w ładowarkę na kołach, która zasila różne kompaktowe urządzenia w podróży.
* Uwaga: SEVEN to pojazd koncepcyjny, a jego dane techniczne nie powinny być traktowane jako dane dotyczące nadchodzącego modelu produkcyjnego.
zdjęcia – Mareriały Prasowe Hyundai Motor Company
tekst – materiały prasowe Hyundai.news/eu Hyundai.news/pl